Sie sind hier: Startseite Weiterbildungsangebote Laufende Angebote Conflict Sensitivity (Uni Basel)

Conflict Sensitivity (Uni Basel)

Learn how to plan and implement a project in a conflict-sensitive way

Peacebuilding, development and humanitarian interventions aim at contributing to a positive impact on the contexts within which they take place. External interventions in volatile environments thus need to be sensitive to the context. This includes the identification and mitigation of the risks of exacerbating conflict, and strengthening of opportunities to contribute to positive change.

Working in volatile and potentially quickly changing contexts requires organizations and their interventions to be adaptive and flexible. A conflict sensitive approach systematically takes into account both the positive and negative impacts of interventions on contexts and the impact of these contexts on the interventions.

Weitere Informationen:Swisspeace

Auf einen Blick

Fach Kultur/Geist
Wissenschaftliche Leitung
Ursina Bentele, Program Officer, Analysis & Impact Program, swisspeace
Veranstaltungsart Weiterbildungskurs
Veranstalter Universität Basel, Weiterbildung
Zielgruppe

Berufstätige, Hochschulabsolventen/-innen, Pädagogen/-innen, Im Gesundheitswesen Tätige, Psychologen/-innen, Soziale Berufe, Psychotherapeuten/-innen, Therapeutische Berufe

Format online
Voraussetzung
Abschluss Teilnahmebescheinigung

 

Kontakt und Anmeldung

Universität Basel, Weiterbildung

swisspeace
Steinengraben 22
CH-4051 Basel
info@swisspeace.ch

Der ausgeschriebene Kurs wird von der Weiterbildung der Universität Basel angeboten. Im Rahmen von Eucor – The European Campus, der von den Universitäten Basel, Freiburg, Haute-Alsace und Strasbourg sowie dem Karlsruher Institut für Technologie getragenen territorialen Zusammenarbeit von Bildungsinstitutionen am Oberrhein, haben sich die Abteilung Bildungstransfer | Wissenschafltiche Weiterbildung der Uni Freiburg und die Weiterbildung der Universität Basel entschlossen, ausgewählte Weiterbildungsangebote der jeweiligen Institution gegenseitig auszuschreiben.